Digitalisering

In een wereld die zich steeds sneller ontwikkelt is digitalisering voor iedere onderneming van essentieel belang. Wij stomen uw onderneming klaar voor het nieuwe tijdperk.

Wat verstaan wij onder digitalisering?

Digitalisering is overal om ons heen, zo ook in de juridische wereld. Steeds meer grote en kleine kantoren maken gebruik van tools die hen helpen bij het automatiseren van processen. Onder digitalisering valt wat ons betreft alles wat met automatisering te maken heeft, van e-mail tot contractbeheer en zelfgemaakte tools. Bij dit soort tools is het belangrijk om altijd de geldende wetgeving in acht te nemen, zoals bijvoorbeeld de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).

Dit is een cruciaal onderdeel dat we steeds vaker mis zien gaan bij bedrijven. In het begin voelt het wellicht nog wat ver weg, maar de regels en eisen worden steeds strenger. Niet alleen de AVG, maar ook de Europese richtlijnen voor consumentenbescherming en de WWFT leggen ondernemers steeds meer verplichtingen op. Hoe u het beste deze regels kunt naleven binnen uw organisatie, daar helpen wij u graag bij. Zo voorkomt u boetes voor bijvoorbeeld privacyschending en weet u zeker dat uw onderneming voldoet aan de laatste wet- en regelgeving.

Digitalisering door bestaande tools

Bent u opzoek naar een oplossing voor een probleem dat gemakkelijk geautomatiseerd kan worden? Dan is de kans groot dat er al een bestaande tool is die in een oplossing voorziet. Wij helpen u graag met het vinden en implementeren van deze tool binnen uw onderneming. Zo kunt u snel aan de slag met een tool die de juiste functies heeft en de beste prijs.

Benieuwd waar onder andere al tools voor beschikbaar zijn? Denk daarbij aan:

  • Contractbeheer;
  • Zaakbeheer;
  • Databases met verschillende rechtsbronnen.

Dit aanbod neemt natuurlijk alsmaar toe, neem daarom contact op om een zo actueel mogelijk beeld te krijgen. Wij denken graag mee in uw specifieke situatie om zo een krachtige set tools samen te stellen voor een zo efficiënt mogelijke werkomgeving. Uiteraard volgens de laatste wetgeving, zodat u niet voor verrassingen komt te staan.

Digitalisering op maat

Heeft u een vernieuwend idee voor automatisering in de juridische wereld, dan zijn wij u ook graag van dienst. Wij werken samen met IT-bedrijven die kunnen helpen met het realiseren van uw idee. Daarnaast ontwikkelen wij in samenwerking met deze IT-bedrijven ook onze eigen tools om juristen te ondersteunen in hun dagelijkse werkzaamheden, wellicht komt een van uw ideeën wel overeen met een idee dat bij ons in de pijplijn zit. In dat geval gaan wij graag een samenwerking aan om het product nog beter te maken.

Werkwijze bij Juristen van de Toekomst

Voor onze digitalisering dienstverlening hanteren wij de opbouw van onze standaard werkwijze. Dit proces wordt hieronder nader toegelicht voor deze dienstverlening. Uiteraard wordt dit nog verder toegelicht tijdens een eerste kennismaking.

Kennismaking met de specialist

Voor ons is het belangrijk om uw onderneming te leren kennen. Niet alleen voor het opbouwen van een goede relatie, maar op deze manier kunnen wij ook een (beter) beeld vormen van uw behoefte en de problemen waar u tegenaan loopt. Deze kennis stelt ons tevens in staat om gedurende het traject effectief te werk te gaan en problemen op tijd te signaleren.

Op basis van onze kennismaking en de door u aangeleverde informatie maken wij een duidelijk overzicht van uw behoeftes en mogelijke risico’s die we preventief kunnen afvangen. Vervolgens gaan wij op zoek naar welke tools uw onderneming het beste kunnen helpen om in deze behoeftes te voorzien en die deze problemen oplossen of voorkomen.

Voorstel voor aanpak

Op basis van onze bevindingen presenteren wij u een voorstel met de verschillende opties die wij hebben gevonden. Daarbij zullen wij u een advies geven over de optie die volgens ons het beste past bij uw onderneming.

Actie nemen

Op basis van de optie die u kiest helpen wij (indien gewenst) uw onderneming met de implementatie van de gekozen tool. Dit wilt zeggen dat wij zorg dragen voor de installatie en het configureren van deze tool, maar ook dat wij de medewerkers die met deze tool in aanraking komen van informatie voorzien over hoe zij deze tool het beste kunnen gebruiken.

Dit zorgt voor een zo efficiënt mogelijke workflow waarin de organisatie het best tot haar recht komt. Bovendien ervaren de gebruikers het hoogste gemak. De ultieme win-winsituatie.

Evaluatie en toekomst

Als uw onderneming aan de slag kan met de tool, evalueren wij met u het proces. Vervolgens kijken wij graag met u naar de toekomst. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat u graag op de hoogte wilt worden gehouden over eventuele nieuwe tools die op de markt komen, of een van de andere redenen:

  • Meer uitleg voor (nieuwe) medewerkers
  • Ondersteuning bij updates van de tool
  • Een uitbreiding van de functies van uw huidige tool
  • Ondersteuning in zijn algemeen op het gebied van digitalisering

Uit onze ervaring blijkt dat bedrijven behoefte hebben aan een vast aanspreekpunt. Om die reden gaan we graag in gesprek met u om te werken aan een prettige en langdurige relatie.

Hulp nodig bij jouw juridische uitdaging?

Contact opnemen
Dankzij Juristen van de Toekomst is onze workflow weer helemaal up to date!

Cliënt

De juristen van de toekomst.

Meer weten over de mensen binnen Juristen van de Toekomst die u van dienst kunnen zijn en welke werkwijze wij hanteren?

Meer over ons

Klaar om te digitaliseren?

Contact opnemen